Corona-update: Doortrainen in de zomermaanden

17 juni 2020 10:45

MdeR

Het was nog even afwachten, maar half juni hebben we gelukkig groen licht van de gemeente gekregen om in de zomer door te kunnen trainen. Wegens uitstel van onderhoud kunnen we t/m week 29 op veld 2 blijven trainen, gevolgd door een zomerstop van 2 weken. Na deze korte zomerstop kunnen we naar verwachting vanaf week 32 weer met minimaal 1 veld doortrainen tot de start van het seizoen (week 35).

In dit bericht geven we je weer een update van het trainingsschema; doen we een oproep naar extra Corona-begeleiders, en staan de huidige Corona-protocollen andermaal uitgezet. Tevens vind je onderaan dit bericht links naar interessante oefenstof op de website van de KNVB, afgesplitst naar jeugd & senioren.

Aangepast trainingsschema
Bekijk hier het speciale trainingsschema dat geldt voor de periode 15 juni t/m 18 juli 2020 (onder voorbehoud van wijzigingen).

Corona-begeleiders gezocht!
Wij zoeken nog steeds extra vrijwilligers voor onze enthousiaste ploeg Corona-begeleiders, voor diensten van zo'n 2 a 2,5 uur.

Help jij je club een handje, zodat we kunnen blijven voetballen?

Neem dan contact op met [email protected] , of neem direct contact op met bestuurslid Vrijwilligerszaken Marten de Roest (06-51594895).

Corona-maatregelen blijven gehandhaafd
Let op dat de Corona-maatregelen vooralsnog ongewijzigd blijven! Dit houdt in dat enkel trainers / coördinatoren toegang hebben tot de trainingen, en dat volwassenen zich te allen tijde aan de 1,5 meter afstand moeten houden.

Het is nog steeds niet toegestaan dat ouders/kennissen/vrienden/vriendinnen (m.a.w. publiek) de velden bezoeken om de trainingen te bekijken!

Toegang tot het sportpark

Kaart_Molenwei_Corona_versie_3.1.png

Auto’s >> Witte route

• Toegang tot de parkeerplaats uitsluitend via de ‘verre zijde’, aan de kant van het voetpad naar de velden.
  • Deze ingang dient als Kiss&Ride zone (K+R). Het afzetten van kinderen gebeurd – in kolonne - zo dicht mogelijk bij de ingang van het voetpad
  • Ouders die hun kinderen brengen/afhalen verlaten de parkeerplaats door de 1e baan (Molenweikant).
  • Trainers/spelers kunnen hun auto in de 2e baan (kantinezijde) parkeren
  • Op de parkeerplaats stapvoets rijden (5 km p/u)

Fietsers & Bromfietsers >> Groene route

• (Brom)fietsers (1 persoon per fiets) dienen deze in de fietsenstalling te plaatsen (op slot)

Eenmaal op het sportpark >> Gele route

• Enkel veld 2 mag bespeeld worden (m.u.v. de afgezette gedeelten).
  • De toegang via de tennis resp. via het wandelpad blijft gesloten. Toegang dus enkel via de parkeerplaats!
  • Tussen elke training zit een kwartier ruimte voor iedere trainer om op te ruimen & klaar te zetten. Het is echt van belang dat teams zich aan de trainingstijden houden!

Materialen

• Maximaal 2 trainers mogen tegelijkertijd hun spullen pakken in Harry’s Hok! Maximaal 1 trainer per team.
  • Na gebruik van de ballenpomp deze grondig reinigen!
  • De trainers (1 trainer per team!) kunnen vóór aanvang van de trainingen alvast netten met ballen, pionnen en eventueel hesjes klaar leggen op het ingedeelde veld.
  • Gebruik bij voorkeur géén hesjes, maar laat spelers bijvoorbeeld een eigen licht of donker shirt aantrekken.
  • Bij gebruik van hesjes dienen deze na afloop door iedere speler individueel mee naar huis genomen te worden (en bij de volgende training, uiteraard gewassen, mee te nemen).
  • Gebruik zoveel mogelijk materialen van het eigen team! Als er gedeelde materialen gebruikt worden, rouleer deze niet en desinfecteer/reinig de materialen direct na gebruik. Reinigen van een voetbal en dergelijke is niet nodig. Materialen die veel met de handen worden aangeraakt na gebruik reinigen.

Algemene Informatie & Corona-protocollen

Binnen de kaders van de protocollen en adviezen van NOC/NSF en KNVB hanteren wij bij de indeling van de jeugdtrainingen twee ordeningsprincipes:

1. Wij houden zoveel mogelijk vast teams bestaande uit huidige leden aan;
  2. Een lid kun je naar een hogere leeftijdsgroep opschalen maar niet naar een lagere leeftijdsgroep afschalen. Dit betekent o.a. dat spelers die ouder zijn dan 18 jaar helaas niet kunnen deelnemen.

Hieronder nog links naar de officiele protocollen voor de diverse doelgroepen. Neem diegene die voor jou van toepassing zijn a.u.b. goed door!

• NOC-NSF

Sportprotocol

• KNVB Corona Protocollen

Overzicht Coronaprotocollen